שילוב האמנויות ב"שרת"
"האמנויות הן המפרש המשיט את ספינת הידע למחוזות רחוקים ומופלאים…"
מתוך חזון ביה"ס:
אנו לומדים ומלמדים בדרך של שילוב אמנויות ומעודדים את הילדים ללמידה חווייתית, יצירתית ובין-תחומית.
בבי"ס "שרת" לאמנויות אנו מאמינים בגישה הוליסטית, אישית כדרך להרחבת אופקים.
האמונה שלנו שכל אחד מהבאים בשערי ביה"ס: תלמידים, הורים, מורים נפגשים יחד במסע ללמידה חווייתית, יצירתית ורב תחומית.
במסע זה של תגליות ושאילת שאלות אנו מעודדים את סקרנותם של הלומדים לחקור ובכך להפוך להיות אנשים "עשירים" יותר.
שילוב האמנויות בתחומי הדעת השונים מאפשר ללומד הבנה עמוקה ורחבה תוך רגישות לעולם המשתנה בו הוא פועל.
המפגש עם עולם האמנות מזמין חוויה אסתטית ותרבותית בדרך של ביטוי מילולי ויצירתי המייחד כל לומד ולומד.
האמנות מזמנת התנסות בהתבוננות מושכל בשפה החזותית בשילוב חקר ועיון במקורות התרבות האנושית.
האמנות מוציאה אל הפועל יכולות וכישרונות המעצימות את הלומד ומאפשרות לו לבטא עצמו באופן אוטונומי ואותנטי.

במסגרת שיעורי האמנות נלמד את מרכיבי השפה החזותית ואת הקשר ביניהם באמצעות יצירות אמנות
מטרות התוכנית:
· היצירתיות וההבעה העצמית
· מיומנויות
· חינוך אסתטי דרך האמנות
· פיתוח היכולת המושגית על בסיס הקליטה החושית
· שילוב בין תחומי הדעת השונים.
הדגשים בהוראת האמנות בשילוב תחומי הדעת השונים:
· האמנות כתקשורת חזותית מספקת אמצעים לשקף, לארגן ולהביע את ההתנסויות האישיות, את הסביבה ואת העולם המקיף את הלומד.
· למידה, תכנון וביצוע פרויקטים משותפים בין תחומי הדעת השונים
על בסיס היסוד המארגן.
· שימוש במאגרי מידע טכנולוגים.
· פיתוח הריכוז של הלומד באמצעות החושים תעזור לו לפתח כלים להתמודדות עם בעיות וקשיים דרך רכישת ידע בדרכים שונות. (האמנות מאפשרת מקום רב כלים תוך התאמתם לצורכי הלומד).
· שפת האמנות ככלי לביטוי מילולי בע"פ ובכתב.
· אוצרות וקיום תערוכות במרחב ביה"ס.
· שילוב בין צפייה ביצירות אמנות, עיון בטקסטים מילוליים והתנסות בסדנת האמנות.
· האמנות מעודדת ומדרבנת לשאילת שאלות במגוון אינסופי של נושאים. ההקשרים והחיבורים שבין הדימויים או תחומי הדעת השונים בעלי מכנה משותף מעודדת שאילת שאלות חדשות.
סיכום:
חשיבות האמנות בלמידה רב תחומית ובינתחומית קשורה ברווחתו של הלומד. האמנות מטפלת ונוגעת בתלמיד באופן שלם, מקיף ורחב ועם זאת ממוקד ויחידני. האמנות מסייעת בגיבוש הזהות, מקבלת ומכבדת את הלומד באשר הוא. האמנות מאפשרת לטפל בסוגיות שבין הלומד לקבוצה. יצירות האמנות ולמידה חווייתית בדרכי מבע שונים נותנים ללומד משמעות ועיסוק במשמעותי.
"יש ציירים ההופכים את החמה לנקודה צהובה,
ויש ציירים ההופכים את הנקודה הצהובה לחמה…".
(פבלו פיקסו)