שילוב האמנויות ואמנות השילובים


 "אמנות השילוב ב"שרת

מתוך חזון ביה"ס:

לנגד עיננו- הסובלנות, הפציחות, קבלת השונה ושילובו- המדגישים את הידיעה כי כל אדם יחיד ומיוחד.

שילוב תלמידים בעלי צרכים מיוחדים בבית ספרנו הינו דרך חיים.

השילוב מושתת על עיקרון חברתי וחינוכי, המכבד את הערך "שונות" ומכיר בזכותו של כל ילד להיות שייך לחברה.

זהו תהליך מתמשך, המשתף תלמידים, מורים סייעות והורים.

תלמידי הכיתות הקטנות משתלבים בכיתות הגדולות, הן לימודית- עפ"י יכולותיהם, והן חברתית. כמו כן, מתקיים שילוב הפוך בו תלמידי הכיתות הגדולות משתלבים בפעילויות ייחודיות בכיתות הקטנות.

                                          בתמונה: שילוב הפוך במהלך פעילות של עמותת "אתגרים"

מחנכות הכיתות הרגילות, מחנכות הכיתות הקטנות, הסייעות והתלמידים מקיימים דיאלוג ועובדים בשיתוף פעולה מלא.

תהליך השילוב מחייב תמיכה וחיזוק, במהלך כל השנה,

בשיתוף פעולה הדוק בין המורים, המדריכות, הפסיכולוגית, היועצת, והמנהלת.

חלק משמעותי ממחנכות ביה"ס והמורים המקצועיים משלבים בכיתות ילדי ח"מ בשיתוף פעולה, קבלה והכלה.

התלמידים מקבלים את הילדים המשולבים בצורה היפה ביותר ובטבעיות- כחלק משגרת חיי ביה"ס.

בנושא האמנויות, מקבל השילוב משמעות מיוחדת. הם משתלבים בכל תחומי האמנויות, יוצרים יחד בשיתוף פעולה מלא.

אנו מרגישים, כי לחינוך המיוחד, על כל גווניו, יש השפעה טובה מאוד בביה"ס: המורים והתלמידים מבינים, הלכה למעשה, שכל תלמיד מקבל אצלנו יחס אישי ומיוחד. הדבר משפיע על אורח החיים בבית הספר ועל התפיסה, כי לכל אחד יש נקודת חוזק ויכולת למצות את הפוטנציאל האישי שלו.

"כל ילד נולד עם מכלול מיוחד של תכונות, נטיות, השאירו לו אותן."      

                                                  (מתוך הספר: "אדם עולם קטן")

הגדרות כלליות כניסה למערכת