התפיסה הבית ספרית

 

בבי"ס שרת מאמינים בגישה ההוליסטית הרואה באדם מכלול אחד.

לנגד עינינו- שוויון הזדמנויות, סובלנות, פתיחות, קבלת השונה ושילובו מתוך התפיסה כי כל אדם יחיד ומיוחד.

אנו מאמינים בתקשורת מכבדת, מעצימה ותומכת, המבוססת על הקשבה ודיאלוג מתמיד בין כל חברי קהילת ביה"ס.

צוות בית הספר מלמד בדרך של שילוב אומנויות ומעודד את הילדים ללמידה חווייתית, יצירתית ובין – תחומית, מתוך האמונה שחוויית הצלחה בתחום אחד מגבירה תחושת מסוגלות ומשמשת מנוף לקידום הלומד גם בתחומים אחרים.

צוות ביה"ס מעודד ופועל לקידום הישגים לימודיים ולפיתוח מצוינות אישית בתחומי הדעת השונים בסביבה טכנולוגית עתירת ידע האופיינית למאה ה-21 

צוות ביה"ס מפתח תכניות וסביבות למידה חדשניות המשלבות דרכי הוראה –למידה-הערכה מגוונות המזמנות סקרנות, פיתוח חשיבה וטיפוח לומד עצמאי המתקדם כיחיד וכחבר בקבוצה.

אנו מחנכים את תלמידינו לאור ערכי תרבות מורשת יהודית , ציונית ישראלית ודמוקרטית, ברוח אהבת הארץ ומכוונים למעורבות פעילה ותורמת לחברה, בסביבתם הקרובה ובקהילה כאחד

 

ייחודיות ביה"ס- שילוב אמנויות ואמנות השילובים

שילוב האמנויות

שילוב האמנויות  ב"שרת"

     "האמנויות הן המפרש המשיט את ספינת הידע למחוזות רחוקים ומופלאים…"

מתוך חזון ביה"ס:

אנו לומדים ומלמדים בדרך של שילוב אמנויות ומעודדים את הילדים ללמידה חווייתית, יצירתית ובין-תחומית.

בבית ספר שרת מאמינים בגישה הוליסטית, אישית כדרך להרחבת אופקים.

האמונה שלנו שכל אחד מהבאים בשערי ביה"ס: תלמידים, הורים, מורים נפגשים יחד במסע ללמידה חווייתית, יצירתית ורב תחומית.

במסע זה של תגליות ושאילת שאלות אנו מעודדים את סקרנותם של הלומדים לחקור ובכך להפוך להיות אנשים "עשירים" יותר.

שילוב האמנויות בתחומי הדעת השונים מאפשר ללומד הבנה עמוקה ורחבה תוך רגישות לעולם המשתנה בו הוא פועל.

המפגש עם עולם האמנות מזמין חוויה אסתטית ותרבותית בדרך של ביטוי מילולי ויצירתי המייחד כל לומד ולומד.

האמנות מזמנת התנסות בהתבוננות מושכל בשפה החזותית בשילוב חקר ועיון במקורות התרבות האנושית.

האמנות מוציאה אל הפועל יכולות וכישרונות המעצימות את הלומד ומאפשרות לו לבטא עצמו באופן אוטונומי ואותנטי.

 

 

"יש ציירים ההופכים את החמה לנקודה צהובה,
          ויש ציירים ההופכים את הנקודה הצהובה לחמה…".

                                                                                 (פבלו פיקסו)

 

אמנות השילובים

  אמנות השילוב ב"שרת"

מתוך חזון ביה"ס:

לנגד עיננו- הסובלנות, הפציחות, קבלת השונה ושילובו- המדגישים את הידיעה כי כל אדם יחיד ומיוחד.

שילוב תלמידים בעלי צרכים מיוחדים בבית ספרנו הינו דרך חיים.

השילוב מושתת על עיקרון חברתי וחינוכי, המכבד את הערך "שונות" ומכיר בזכותו של כל ילד להיות שייך לחברה.

זהו תהליך מתמשך, המשתף תלמידים, מורים סייעות והורים.

תלמידי הכיתות הקטנות משתלבים בכיתות הגדולות, הן לימודית- עפ"י יכולותיהם, והן חברתית. כמו כן, מתקיים שילוב הפוך בו תלמידי הכיתות הגדולות משתלבים בפעילויות ייחודיות בכיתות הקטנות.                                 

תהליך השילוב מחייב תמיכה וחיזוק, במהלך כל השנה, בשיתוף פעולה הדוק בין המורים, המדריכות, הפסיכולוגית, היועצת, והמנהלת.

חלק משמעותי ממחנכות ביה"ס והמורים המקצועיים משלבים בכיתות ילדי ח"מ בשיתוף פעולה, קבלה והכלה.

התלמידים מקבלים את הילדים המשולבים בצורה היפה ביותר ובטבעיות- כחלק משגרת חיי ביה"ס.

בנושא האמנויות, מקבל השילוב משמעות מיוחדת. הם משתלבים בכל תחומי האמנויות, יוצרים יחד בשיתוף פעולה מלא.

אנו מרגישים, כי לחינוך המיוחד, על כל גווניו, יש השפעה טובה מאוד בביה"ס: המורים והתלמידים מבינים, הלכה למעשה, שכל תלמיד מקבל אצלנו יחס אישי ומיוחד. הדבר משפיע על אורח החיים בבית הספר ועל התפיסה, כי לכל אחד יש נקודת חוזק ויכולת למצות את הפוטנציאל האישי שלו.

"כל ילד נולד עם מכלול מיוחד של תכונות, נטיות, השאירו לו אותן."      

   (מתוך הספר: "אדם עולם קטן"

 

כרטיס הביקור שלנו

 בשנת 1955 הקים משה שרת את "קרן שרת" – מפעל מלגות לתלמידים יחידי סגולה בתחומי המוסיקה, המחול, האמנות החזותית, הקולנוע, התיאטרון והאדריכלות.

"כל אחד מאתנו מביע את אמנותו בסגנונו הוא…"

ביה"ס "שרת" נוסד ב-1960. ביה"ס משרת אוכלוסייה רב-גונית, המגיעה מהשכונות הוותיקות והחדשות. כמו-כן, ביה"ס קולט תלמידי חוץ, לכיתות החינוך המיוחד.

בבית הספר 24 כיתות:

  • 18 כיתות רגילות.

  • 6 כיתות חינוך-מיוחד: 

  • א',ב', ג, ד', ה', ו'- ACD תקשורת

 

הגדרות כלליות כניסה למערכת